Programul zilnic

Programul zilnic propus le asigură copiilor atât activități individuale (în temă sau la alegere) cât și activități coordonate în grup. 

Timpul alocat unei activități este adaptat nivelului de dezvoltare specific grupei. Urmărim cu atenție ca activitățile statice și cele dinamice să fie bine intercalate, astfel încât copiii să își dezvolte armonios  și inteligența corporal-kinestezică.

Desigur, din programul zilnic nu lipsesc intervalele de joacă liberă, atât de importante pentru dezvoltarea ariei sociale.

Sosirea:

8:30 – 9:30

Vestiarul se deschide și primim cu drag copiii pentru o nouă zi de descoperiri.

Recomandăm ca cei mici să ajungă cât mai devreme astfel încât să prindă cât mai  mult timp de lucru individual din tema zilei respective.

Triajul medical:

8:30 – 9:30

Înainte de a intra în sala de activități starea de sănătate a copiilor este verificată.

Acolo unde este cazul, observații medicale sunt notate în Kinderpedia (vizibile și părinților) și starea de sănătate este observată cu atenție pe parcursul zilei.

După triajul medical cei mici sunt invitați să se spele pe mâini, înainte de a se apuca de activitățile zilnice.

Activități zilnice specifice:

8:30 – 9:30

Ziua dedicată activităților de viață practică – activități de curățare a sălii de activități, lucru cu fermoare, capse sau șireturi, îngrijirea plantelor etc.

Ziua dedicată activităților de științe și matematică – fișe cu cifre și operații matematice, descoperiri cu lupă / microscop, puzzle-uri cu imagini din natură, materiale cu elemente de numărare etc.

Ziua dedicată activităților de litere și grafism – fișe cu litere și elemente grafice, materiale cu elemente de citire, exerciții premergătoare scrierii etc.

Ziua dedicată jocurilor de societate – îi ajutăm pe cei mici să facă echipe sau să fie arbitri, să își susțină colegii sau să nu îi încurce, să se bucure cu modestie atunci când câștigă și să treacă într-o manieră sănătoasă peste supărare atunci când pierd.

Ziua de cultură generală – recapitularea săptămânii și adăugarea unor informații de genul curiozităților, elementelor amuzante sau excepționale.

Cercul zilnic:

9:40 – 10:00

Copiii sunt anunțați să își strângă materialele de lucru și să își aducă scaunele la cerc, în zona marcată.

La începutul săptămânii sunt desemnați cu diversele responsabilități în clasă (supravegherea spălatului de mâini, ospătari, asistent de cerc etc..). În fiecare zi se actualizează calendarul, se observă vremea, se face recapitularea zilelor și a lunilor calendaristice.

Membrii echipei noastre educaționale pregătesc pentru fiecare zi prezentări dinamice din tema săptămânii,  cu carduri, cărți, obiecte specifice, proiector etc..

Gustarea de fructe:

10:10 – 10:30

După ce își așază scaunele la mese, copiii își spală mâinile și servesc gustarea de fructe proaspete.

Atelierele de dimineață:

10:30 – 11:30

Copiii sunt invitați să participe la ateliere de dimineață – yoga, lectură și argumentare, exprimarea emoțiilor etc.. 

Atelierele opționale:

10:30 – 11:30

Copiii sunt invitați să participe la ateliere opționale – engleză și multisport. 

Joacă liberă:

11:30 – 12:30

Cei mici sunt invitați la joacă liberă, afară – în curtea amenajată.

Este un moment bun pentru observarea dinamicii în grup, gestionarea conflictelor sau dezvoltarea relațiilor sociale.

Masa de prânz:

12:30 – 13:30

După ce intră de la joaca de afară, copiii își spală mâinile și servesc masa de prânz – felul I și felul II.

Ospătarii se vor fi ocupat în avans de așezarea meselor – fețe de masă, farfurii și boluri, tacâmuri și pahare. 

Pentru a diminua risipa alimentară cei mici sunt întrebați dacă doresc să mănânce porție întreagă sau porție mai mică (să guste). Astfel învață să descopere ce le place mai mult, ce le place mai puțin, să își estimeze apetitul și să își asculte nevoile propriului corp.

Odihnă / Activități liniștite:

13:30 – 15:30

Copiii sunt invitați la odihnă, unde le oferim mediul potrivit – luminozitate diminuață, muzică relaxantă, lecturi în șoaptă și mângăieri.

Cei mici pot adormi sau nu. Dacă doresc pot sta în pat fără să închidă ochii, fără să își deranjeze colegii.

Dacă nu dorm sau nu doresc să se odihneacă, cei mici sunt invitați într-o sală separată, unde se desfășoară activități liniștite – lectură, desenat / pictat, fișe nefăcute dimineața etc..

Gustare:

15:50 – 16:10

După ce se trezesc și își așază paturile, copiii își spală mâinile și servesc gustarea de după amiază.

Atelierele de după-amiază:

16:20 – 17:00

Copiii sunt invitați să participe la ateliere de dimineață – experimente, arte, siguranță personală etc.. 

Joacă liberă:

17:00 – 18:00

Cei mici sunt invitați la joacă liberă, afară – în curtea amenajată, până la preluarea acestora.

Centrul educațional TINY TOES se închide:

18:00

Pe măsură ce ajung, părinții anunță pe Kinderpedia, copiii sunt pregătiți și conduși pentru a fi predați acestora.