TINY TOES - abordări

ABORDĂRI

IMPLICARE, COMUNICARE, ATENȚIE, RESPECT pentru fiecare copil în parte – iată cuvintele cheie care ne definesc la TINY TOES!

Nu căutăm excelență academică între cei patru pereți ai sălii de clasă. Căutăm să avem grijă de emoții, să le gestionăm atent și în cunoaștere profundă a copilului. Numai astfel va reuși el să răzbată cu brio și în viața sa de școlar și în cea personală (de copil, de frate / soră, de prieten).

RESPECTUL și ATENȚIA pentru fiecare copil în parte sunt cele care ne-au călăuzit încă de când am aranjat clasele (cu materiale interesante și practice, la îndemâna lor), când am făcut planificările (căutând să le formăm o bază solidă de cultură generală în toate direcțiile – matematică și limbaj, viață practică, istorie, biologie, zoologie, geografie, muzică și mișcare, jocuri etc.), sau când am ales oamenii și am format echipa.

RESPECTUL pentru fiecare copil înseamnă să îl ajutăm și să îl susținem spre independență, să îl abordăm la nivelul său de înțelegere și să recunoaștem atunci când are nevoie de mai mult / mai puțin în funcție de propriul ritm și propriile nevoi.

ATENȚIA pentru fiecare copil înseamnă să îi cunoaștem limitările și să îl ajutăm să le depășească. Îl îndrumăm vorbindu-i pe un anumit ton și cu anumite exemple, personalizate pe fiecare copil, pentru a-l face să înțeleagă cu adevărat. Ne raportăm și la grup – grupul este format din personalități de sine stătătoare pe care le respectăm, având astfel o clasă unită și armoioasă.

Comunitatea este familia copilului formată din părinți și educatori, oameni care gândim în aceeași direcție, avem valori similare, ne sprijinim unii pe alții, prin COMUNICARE continuă și total deschisă.

IMPLICAREA se vede și se simte zilnic la TINY TOES. Pentru noi, ceea ce facem zilnic este mai mult decât un job – este locul unde valorile personale cresc și sunt puse în evidență, este locul unde munca noastră contează și se vede.

Tiny Toes

Dintre PRINCIPIILE EDUCAȚIONALE abordate la TINY TOES lăsăm aici:

  • aplicăm în orice moment respectul pentru copil (care ar trebui să fie universal aplicat, indiferent de sistemul educațional);
  • cultivăm plăcerea pentru cărți și pentru citit – cheia către cunoaștere;
  • am împărțit sălile pe zone de interes – organizate clar, cu materiale de lucru la nivelul copilului, încurajându-i independența;
  • nu certăm, nu pedepsim, nu condiționăm – povestim mult și gestionăm conflictele atrăgând atenția asupra consecințelor naturale;
  • nu recompensăm – încurajăm realizarea activităților pentru mulțumirea de sine;
  • punem accent pe regulile interne – repetăm, repetăm, repetăm regulile de conviețuire în colectivitate;
  • în toată organizarea activităților zilnice lăsăm intervale pentru joaca liberă – atât de necesară pentru copil, prilej ideal de a-l observa într-un cadru nestructurat;
  • ieșim afară zilnic – înainte de prânz și după amiază, dacă permit condițiile meteo (stropii de ploaie nu ne sperie, zăpada ne este dragă, pentru frig și bălți distracția este garantată cu hainele potrivite).